11.8.09

Dedikasi

Kalau ada pertandingan anugerah bapa mithali. Gua yakin, gua boleh menang. Tapi gua jadi bapa mithali bukan nak menang apa-apa anugerah pun. Gua ikhlas. Dan itu memang tanggungjawab gua sebagai bapa yang dedikasi. Untuk mencari keredhaan Ilahi.

Awek gua kena kuarantin di wad. Bukan dia saja-saja nak masuk wad tu. Dia pun tak hingin tidur situ. Tapi itulah yang berlaku setelah dia melepasi jangkaan hari bersalin selama seminggu. Jadi, sementelahan dia masuk wad sehari semalam. Entah mungkin jejak dua malam. Gua lah yang menjaga puteri-puteri kecil yang ditinggalkan. Bukan gua nak menunjuk-nunjuk bahawa gua ni bagus sangat. Itulah kebiasaan yang gua lakukan. Tapi, zaman sekarang mana ada lu jumpa bapa sehebat gua. Muda dan kacak juga pulak tu. Adoyai... Jaga kebajikan puteri kecil dengan penuh komitmen. Bagi makan, mandi, minum susu. Tukar pakai. Bagi tidur. Bagi hiburan. Yang penting bagi kasih sayang yang tidak berbelah bahagi. Kasih sayang tak ada dijual di kedai-kedai beb!

Tapi gua akui, gua buat sehabis baik mana sekalipun, awek gua buat lagi sepuluh kali ganda lebih baik . Awek gua memang best of the best. Semoga awek gua selamat melahirkan untuk kali yang ketiga. Dan agar semuanya berjalan lancar. Sesungguhnya awek gua lah orang yang paling tabah di kaca mata gua. Harap-harap dia tak baca entri ni. Bukan apa, takut prestasi merundum dengan pujian.


.

No comments: