17.11.08

Frinjan

Kawan gua tulis alamat rumah dia. Kemudian. Gua tunjuk pada kawan gua yang satu lagi. "Owh, dia duduk kampung erk. Ekekeke..." kata dia.

Gua kurang pasti, kenyataan dia menyindir atau saja-saja. Maka, gua biar saja la. Lagipun dia dah pandai bawa diri. Gua apa nak kisah! Gua senyum kecil. Dalam hati gua berkata, dia ni pasti hebat! Duduk di Metropolitan besar. Gua serah kertas. Suruh dia tulis alamat dia pulak. Dia serah semula pada gua. Gua baca sambil gua eja. Dalam pada gua baca. Dia bisik pada gua. Sambil menunjukkan alamatnya. "Pssst.. Sebenarnya, saya pun duduk kampung juga. Ha ha ha!"

Ceh!
Yang satu perkampungan Bkt. Setongkol. Satu lagi Kg. Paya Besar. Tak lah hebat sangat seperti yang disangkakan. Mana kita tau, orang kampung pun hebat-hebat sekarang ni.

___
Lawatan sambil berniaga
KLIK SINI


.

No comments: