4.10.07

Potong

Memang cukup membuatkan saya geram. Potong barisan tak tentu pasal. Alahai pakcik bertopi tarbus. Silalah ikut barisan dan masuk dalam barisan. Dengan selamba aje pakcik potong. Sekali saya luku. Nanti kata saya kurang ajar pulak. Takkanlah pakcik tak perasan barisan panjang. Orang lain pun nak cepat juga. Nak marah orang tua. Nak tegur tak sedap hati pulak. Cakap dalam hati je lah. Sabar ajelah. Tak rugi bersabar. Lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan kan. Lebih baik saya mengalah dari bertelagah kan?

Huh! lagi satu apa motif makcik depan pakcik bertopi tarbus masukkan duit secara uncit dalam akaun yang sama. Aduh, aku tak paham betul lah. Masukkan sekali harung tak boleh ke. Ini betul-betul menguji kesabaran. Ini menguji kesabaran betul-betul.

Kalian dah bayar zakat fitrah? Saya mengingatkan saja.

No comments: