4.4.06

Tenuk Gemuk

SMS masyuk lagu Pop Yeh Yeh

[So, kitak sik dpt pg la? Pegi sana jem jugak n kena pegi awal. Kitak comfirmkan lepas asar samada boleh atau sik blh]

SMS ni aku terima dari sorang kawan berasal dari Kelantan yang duduk kat Shah Alam. Bunyi Sarawak sikit campur slang Inggeris. Wah, dah tau loghat Sarawak. Ada kemajuan. Bagus...

Semalam balik lewat sikit, Bos ajak pi minum, layan... Baik jugak Bos ni. Macam kawan aku plak. Bahasa kau-aku je. Tapi yang tak tahan, dia panggil nama aku dengan nama baru. Apadia? Dia panggil aku WAK. Suka hatilah Bos, janji sedap bunyi sudah. Aku tanya Bos habis-habis.

Panggilan masuk lagu Aduh Saleha

Assalamualaikum...

Hoi kat mana?

Aku kat opis lagi ni...

Amacam?

Bila ko nak pindah?

Aku tengah tunggu aku transfer ni. Amacam kerja?

Macam biasa je.

Ada projek bagilah aku

Hah, ada terima surat, aku nak bagi opis ko study.
Mana ada surat. Cakap dalam telefon punyalah kuat. Bos ada sebelah. Kalau aku cakap slow selalunya orang tak dengar dan cakap.

Hah.. Apa tak dengarlah, kuat sikitlah.

Perbualan berkahir dengan jemputan datang ke rumah dan ke pejabat.

SMS masyuk
[jangan lupa beli paper, sampul surat]
sampul surat saiz apa

[Yang kecik aje, yg biasa2 je. Kalau ade sampul yg bole muat kite ok gak. Beli 2. dah mkn?]
SMS tak dijawab
Tak lama tu ada lagi SMS masyuk

[Balik malam ke? Saje tanya/]
malas nak jawab

Ada lagi masyuk...
Batman
Macho & sasa
X pelik...
Manusia Jatuh cinta
X hairan...
TENUK Pandai picit h/p
Ajaib tu...!
Wah!
Picit lg hebat! Tersengih2 plak 2 =)

Cit kena aku, akibat SMS tak dilayan. Nanti ko... Aku balas dendam malam ni atas katil.

No comments: