30.12.13

Journey

.
Putrajaya MTB Nature Ride | 28 Dis 2013

Kayuhan kali ini adalah kayuhan geli-geli je kata otai yang dah lama menceburi dunia kayuhan. Geli-geli? Aku tanya dia balik. Dia senyum, lalu meninggalkan aku. Dalam hati aku, takpe. Asalkan kayuh. Laluan sejauh 47 km ini juga boleh basah ketiak juga dibuatnya. Apatahlagi di celahan peha.


Bermula seawal jam 08.15am dengan penuh bersemangat aku ambil di baris hadapan. kali ini tak ramai pula yang berebut di baris hadapan. Maklumlah takde hadiah. Just for fun. Aku pun kayuh bukan kejar hadiah, kejar pahala. Ekekeke... Tapi, setidak-tidaknya, muka aku ada jugak kat Cycling Malaysia (CM) Magazine nanti.Kredit untuk CM. Ko ade? Hahaha..

Kayuhan hampir 60% onroad. Selebihnya adalah offroad. Kayuhan ini memang best sebab kita tak dibenarkan memotong marshall penganjur sepanjang kayuhan. Hehehe... Sedikit mencabar mandaki bukit ke taman cabaran. Trek di taman cabaran juga menguji kemahiran teknikal.






.

No comments: