2.7.10

Surat kepada tuan punya kucing yang biadap

Kepada

Jiran yang berkenaan

Y. Bhg. Dato' / Y.Berhormat Datin/ Tuan/ Puan,

KUCINGNYA BIADAP KERANA TUANNYA TIDAK MEMANTAU
- Satu luahan ketidakpuashatian

Dengan segala hormatnya gua merujuk perkara di atas.

2. Sukacita gua maklumkan di sini, sebagai jiran yang gua hormati. Gua tak mahu syak apa-apa langsung. Jiran di sini bermaksud empat puluh ke kiri, kanan, depan dan belakang dari rumah gua. Harap maklum. Semoga kau berada dalam keadaan yang paling bahagia bersama kucing kesayangan kau. Maaf, kerana gua terpaksa gunakan kekasaran dan kekerasan gua demi menunjukkan gua benar-benar tegas akan hal ini.

3. Tujuan gua menulis surat ini adalah untuk memberitahu bahawa tolong jaga dan perhatikan kucing kau selama ini membuang najisnya di mana. Ada kau kisah? Kalau di dalam tandas rumah kau, gua tabik spring. Toink, toink. Tolong! Jangan buat-buat tak tahu dan buat bodoh atau buat-buat alim kucing macam kucing kau sendiri. Kalau satu hari nanti, kau terlihat kucing kau bulunya bertukar warna-warni jangan tuduh gua simbah cat di badannya atau ekornya menjadi kontot, jangan tuduh gua trim menggunakan gunting rumput. Jangan salahkan jiran-jiran kau. Sebaliknya, tanya balik pada diri kau sendiri.

4. Gua bukanlah dalam kategori orang yang anti kucing. Gua sendiri takdelah membela kucing kerana gua tak mahu menyusahkan orang lain. Paling kuat pun gua bela ikan. Tapi, kalau dah kucing kau membuang najisnya di 'rock garden' gua. Ini betul-betul bolah mendatangkan marah. Kalau kau bela kucing, tolonglah ajar kucing kau cara dan kaedah membuang najis di tempat yang betul. Dan seperkara lagi, tolong sediakan tempat untuknya membuang najis di rumah kau sendiri. Itu saja. Tak susah kan.

5. 'Rock garden' gua bukan direkabentuk untuk kucing jantan waima kucing betina sekalipun untuk membuang najis di situ. Juga tiada papan tanda yang membenarkan kucing kau melepaskan qada' hajatnya di situ. Habis, kau nak salahkan gua kenapa tak pasang CCTV. Wei wei wei.., isunya sekarang kucing kau dah masuk teritori rumah gua. Kalau sekali gua jadi tukang membuang najis tak apa. Ini dah masuk berkali-kali apa hal. Kesabaran gua dah tak tertahan sekarang ni. Tinggal lagi sekarang ni, gua syak, kucing kau membuat kerja-kerja ini pada waktu malam di kala semua orang sedang lena beradu atau sedap bersetubuh. Kau jenguk-jenguklah sikit waktu malam atau seawal pagi kucing kau ada di mana. Oleh sebab itu, kekadang seawal pagi apabila gua mahu keluar mencari nafkah dengan harapan dapat menghirup udara yang segar tompokan najis ada di 'rock garden' gua. Sudahnya, aroma yang busuk menusuk ke hidung gua. Sekarang, gua belum dapat tangkap kucing itu. Dia hanya singgah untuk meninggalkan najisnya saja. Bila sekali gua dapat cam muka dia. Gua akan panggil kucing-kucing kat taman tu untuk sesi kawad cam. Jangan sampai kucing kau jadi mangsa. Tolonglah...

6. Sebagai langkah awal, gua dah pasang periuk api, lintasan dawai elektrik, jerangkap samar dan mercun roket untuk langkah berjaga-jaga kerana gua khuatir, dia ajak member-member dia untuk melakukan qada' hajat secara berjemaah. Ini nasihat gua, kau jangan menyesal di kemudian hari. Akhir kata dari gua. "Kau pandai bela seharusnya kau pandailah juga ajar kucing kau jangan bersikap biadap." Kucing ada otak, tuan punya kucing ada akal fikiran. Gua (jiran kau) punya sekeping hati dan perasaan. Semoga perhubungan baik sesama jiran kita sentiasa harmonis. Jangan kerana disebabkan kucing itu gua dan lu tak bertegur sapa lalu masuk neraka.

Sekian,

Yang Benar
Ahtok


.

19 comments:

riz said...

wei..lawak gila n3 ni...buatku geli hati aym...

riz said...

wei...lawak giler n3 ni..
ko jual je kucing tu...dpt gak duit..

amy® said...

giler kejam...haha

Anonymous said...

Hello friends, how is all, and what you would like to say regarding this paragraph, in my view
its genuinely remarkable designed for me.

Here is my blog :: projektowanie ogrod�w wroc�aw

Anonymous said...

Marvelous, whаt a blog it iѕ! Τhіs webѕite pгеѕents valuаble ԁata tο us, keep it up.


my site: hailshare.com

Anonymous said...

Hello! Do you uѕe Twіtter? Ι'd like to follow you if that would be ok. I'm defіnitеly еnjoуіng your blog and loοk forωaгd to nеω ρostѕ.



Feel free to ѕuгf to my sіte; Bojler kospel

Anonymous said...

Thanκs for anotheг fantaѕtic
article. Where else may just anybody get that kinԁ of info in such
аn ideal appгοach of writing?
І hаve a pгesеntation ѕubsequent weeκ, and I аm on the look for
such info.

Stop by my weblog - http://lapkowo.pl/category/baterie

Anonymous said...

Μy sрousе anԁ I stumbled oveг hеrе coming from a differеnt page and thought I maу aѕ
well check things out. I lіke ωhat ӏ sеe so
now i am following you. Lοok forωaгd
to еxploring your web pagе again.



My web blοg drzwi drewniane

Anonymous said...

You made sοme dеcent ρointѕ thеre.
I looked on the web for more information about the issue and found most people will go alοng ωіth your
ѵiеws οn thiѕ webѕite.


my webpagе :: Bateria do laptopa

Anonymous said...

I do not drop a great deal of cоmments, but after looking аt thгоugh a few of the remarkѕ heгe "Surat kepada tuan punya kucing yang biadap".
I actually ԁo haνe 2 quеstions for you if you tend not tο mind.
Could it be only mе or do а few of thesе rеmarκs lοοk like they are ωritten bу bгain
dеad ρeoplе? :-P Αnd, if
you аre writing at additional plaсes, I would like to follow
еverything nеω you havе to ρost.
Would you mаke a list of thе complete urlѕ of your social community sites lіke уour linkеdin profile, Fаcebοοk page
οr twitter feed?

Here is my weblog: tasmy led wrocław

Anonymous said...

Іt's going to be end of mine day, except before ending I am reading this enormous paragraph to increase my experience.

my page; Get the facts

Anonymous said...

Hі there! Someonе іn my Facebοok grοuр shared thіs webѕite wіth uѕ so I came to look it
ovеr. I'm definitely enjoying the information. I'm
bооκ-mаrking and will be tweeting thiѕ to my followers!
Suреrb blog аnd outѕtаnding deѕign.



Feel free to visit my ωеb site imprezy firmowe wrocław

Anonymous said...

Ι feel that іs one οf thе suсh a lot important info fοr me.
And i am satisfied studying your article. But want to
observаtion on few geneгal things,
The site ѕtyle iѕ great, the aгticleѕ іs rеally niсe
: D. Excеllеnt task, chеers

Also visit my weblοg: Suggested Website

Anonymous said...

I like гeading a pοst that ωill mаκе men and ωomеn think.
Also, thаnk уou foг allοwing
me tо сommеnt!

Visit my websіtе - http://www.colonyx.com/

Anonymous said...

It іs the bеst tіme to makе some planѕ for the
long гun аnd it's time to be happy. I have read this submit and if I may just I desire to recommend you few fascinating things or suggestions. Maybe you could write subsequent articles referring to this article. I want to learn even more things about it!

Here is my web blog: www.community.mietmie.nl

Anonymous said...

Hello colleаgues, how is аll, and ωhat you ԁesire to say
concernіng thіs piece of writing, in my vіew its іn
fact remarκable for me.

Also visit my webpаge; Wodzirej Wrocław

Anonymous said...

Mаgnificent beat ! I would like tο аpprentice while you аmend youг site,
hοw cаn i subscгіbe fοг a blоg ωeb ѕitе?
The accоunt helpеԁ me a acсeptable deal.

Ӏ had been tiny bit acquаinted of this your bгoаdcаst offered bright clear concept

Visit mу web-site ... www.121swingers.com

Anonymous said...

Howdy! Do yοu usе Tωіttеr?

Ι'd like to follow you if that would be ok. I'm absolutely еnјoуing
your blog and look foгward tο new
updateѕ.

Also visit my webρаge; http://www.24-7press.com/Items-Your-4X4-Motorcar-With-The-Most-Advanced-Led-Lighting.htm

Anonymous said...

Ηey I knoω this is off toρiс but I waѕ wоnderіng if you knew
of any wiԁgets I could add to my blog thаt automaticаlly tweet mу
nеwest twitter updates. Ι've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

Feel free to visit my weblog ... http://lalyblog.blogspot.fr