1.7.10

Saya malas nak tukar lensa




Satu hari. Saya datang ke hari yang dikenali sebagai Hari Ilmu. Pada hari kejadian, semua pengunjung dikehendaki membawa buku sendiri untuk dibaca. Buku lima tak kira. Buku tiga lima pun tak dikira. Pada hari kejadian, saya pun berjalan-jalan untuk mengambil foto-foto menarik sambil memikul kamera DSLR saya. Saya bukanlah fotografer pro. Setakat amatur je untuk suka-suka. Kemudian,

"Encik dari mana?"

"Err.. saya dari jabatan..."

"Hah, elok sangatlah, tangkap gambar kami. Encik selaku urusetia patut menjalankan tugas. Ni Guru Besar kami. Sekolah Kebangsaan Seksyen 19, Shah Alam."

"Oit, kau ingat aku jurukamera rasmi acara ni ke?" Saya cakap dalam hati. Tinggal lagi saya belum menyumpah kerana saya ikhlas tangkap gambar.

Saya pun klik sana. Klik sini. Klik situ. Minta maaf warga sekolah. Saya pakai lensa zoom 300m. Perlu jarak yang lebih jauh. Maka gambar kalian tidak penuh. Kalau kalian nak juga suruh saya tangkap. Maka inilah hasilnya. Ambillah... Ketidakpuashatian foto ini bolehlah diajukan kepada Guru Besar kalian.


.

1 comment:

riz said...

kuikuikui...baguslah tu.aku rs ko ni mmg ada muka cm wartawan/cameraman kot...