2.7.09

Mempersembahkan




Mendapat jemputan membuat persembahan vokal di sana-sini. Bukanlah sesuatu yang asing bagi saya. Lebih-lebih lagi di tanah air sendiri. Tanah air yang patut kita semua cintai. Bukan saya mahu riak. Jauh sekali takbur. Lagi jauh mahu bongkak. Tapi itulah hakikat. Dengan bakat dan anugerah vokal yang dikurniakan Ilahi kepada saya, insyaAllah saya boleh pergi jauh. Fewwwiittt...! Pakej pun dah lengkap. Ada apa mereka kisah?

Negara-negara luar juga menghubungi saya untuk persembahan selingan majlis-majlis berkhatan misalnya. Majlis perasmian. Majlis suai-kenal dan pelbagai majlis yang tidak dapat disebutkan di sini. Amerika misalnya, meminta saya untuk persembahan sempena majlis pelancaran peluru berpandu G157CH. Tapi saya tolak mentah-mentah. Iran juga misalnya memohon untuk saya membuat persembahan sempena majlis khatam al-Quran. Juga saya tolak mentah-mentah. Kerana kurang sesuai bagi saya. Majlis begitu rupa diisi dengan persembahan ala-ala dunia penuh glemer.

Di dunia yang fana ini. Jika menyimpan bakat terpendam yang kita ada. Orang tidak akan tahu sampai bila-bila, siapa kita. Dan tak mahu ambil tahu langsung tentang kita. Maka, kita perlu keluarkan bakat yang kita ada. Yang penting keluarkan dulu. Soal ok ke tak ok ke. Itu soal nombor dua puluh sembilan. Bukankah bakat itu satu anugerah Tuhan. Jika bakat kita dipersenda, maknanya orang mempersenda anugerah Tuhan. Itu saja.

Mendapat jemputan membuat persembahan vokal di sana-sini. Bukanlah sesuatu yang asing bagi saya. Lebih-lebih lagi di tanah air sendiri. Tanah air yang patut kita semua cintai.


.

3 comments:

Blog K.A.M.I..... said...

purggg..dh jd artis ko...yg main gitar tu firdaus kan?

Lynn Saleh said...

banyak main la ini artis...tapi aku puji la suara ko tok sbb suara ko yang paling kuat dan lantang...sedap tak sedap lain kira..hehehe

alhawa said...

boleh tahan ko beb.... kagum aku... cuma aku nak join masa tu aku segan.. ko x ajak aku! ha ha ha