18.10.12

Surat kepada penerima device

Ahtok Astakona
Atas Bumi
Negeri Selangor                                                                           18 hb. Jun 2012


En. Nurul Azhar Bin Husin
Penolong Pengarah
Bahagian PKPK
Jabatan Paling Best di Dunia
Negeri Selangor

Tuan,

PEMULANGAN DEVICE iPHONE 4S 16GB HITAM SERIAL NUMBER : C31H7T45DTC0

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas. Di atas yang dimasksudkan adalah perkara surat ini (Ini senghaja ditambah.
2. Bersama-bersama ini dipulangkan kembali Device iPhone 4S 16GB Hitam Serial Number : C31H7T45DTC0 setelah dimaklumkan dan disedari bahawa device tersebut adalah bukan kepunyaan saya. Kebetulan pula bila saya terambil device ini ia menjejaskan penerimaan pegawai lain yang emosi dengan saya. Siap marah-marah saya menggunakan analogi jika membeli kereta 1.8cc kenapa mengambil 1.6cc. Saya malas la nak bertekak dengan dia. Lagipun tiada mendatangkan sebarang faedah. Device yang seharusnya saya terima adalah iPhone 4S 32 GB – Putih yang ditawarkan oleh pihak Celcom dengan harga RM 1,778.00 dengan pakej Celcom Biz Pi98 kontrak selama 24 bulan.
3. Untuk makluman tuan, perbezaan spesifikasi ini disedari dianggarkan dalam tempoh melebihi lima hari dari tarikh penerimaan device berkenaan. Setelah mengetahuinya, saya terus menyimpannya semula di dalam kotak sepertimana keadaan sedia kala. Semasa saya simpan dalam kotak tersebut saya pastikan tiada sesiapa yang melihatnya kerana dikhuatiri ia akan berlakunya unsur-unsur sabotaj atau espionaj dari pihak-pihak yang tidak kita ketahui. Dan dua hari selepas itu terus memulangkannya kepada tuan untuk dipanjangkan kepada pihak Celcom.

3. Sehubungan itu, saya memberi jaminan di sini bahawa device ini dipulangkan kembali sebagaimana dalam keadaan sediakala sepertimana asal yang dibekalkan kepada saya. Sungguh! Saya tak tipu. Malahan, saya siap tambah lagi software di dalamnya, screen protector dan casing yang comel. Tapi kesemua aksesori itu saya tak bagila.


Sekian, untuk tindakan pihak tuan selanjutnya. Terima Kasih.


( AHTOK ASTAKONA )
Insan Biasa

No comments: