3.11.07

Rumah terbuka

Sebulan kita berpuasa. Sebulan juga orang Malaya berhari raya. Al-maklumlah, raya pertama sampai raya ke sepuluh balik kampung. Manakala raya yang ke sebelas sampai ke tiga puluh berhari raya bersama orang yang dah balik dari kampung. Oleh sebab kesibukan urusan duniawi. Maka, yang ada hanyalah hari Sabtu atau Ahad. Mana ada masa nak datang beraya rumah jiran-jiran setaman. Selama mana ia terletak di dalam bulan Syawal maka dua hari itulah yang menjadi rebutan orang-orang taman membuat rumah terbuka. Kau bayangkan 22 Syawal itu setaman membuat rumah terbuka. Nasib baik sepuluh buah rumah saja. Senak perut saya dibuatnya. Alahai, 27 Syawal 1428 rumah terbuka kawan saya pula. Saya ingat, saya cup tarikh 29 Syawal untuk rumah terbuka saya. Jemputlah ya...

2 comments:

Anonymous said...

Cool!

Nak sebar info sket.
~~~
Donlod file RapidShare dgn PERCUMA! Cepat!
Tak payah keluar duit bayar premium account.
http://rapidshare.com/files/71651338/download-rs-free.zip
~~~

Anonymous said...

elek hang baca tupperware sama tu..
hahaha