6.1.12

Inovasi

Gambar di atas, hasil air tangan gua. Wallpaper yang cun untuk Jamuan Hari Raya


Satu hari. Gua mengalah. Bilik persidangan dah lama ditempah. Pegawai itu, datang jumpa gua. Badannya besar. Kalau lu nak pakai bilik tu gua takde masalah. Lu punya kapasiti ramai, gua punya kapasiti tak berapa ramai. Tapi, lu pun tau. Ini kes mahkamah. Tempat lain tidak sesuai. Kapasiti gua ada hakim, responden dan perayu. Tapi, atas dasar ihsan, gua akan bercakap secara halus dengan hakim. Dan atas dasar gua takmau mementingkan diri sendiri, gua beralah. Baru tadi, gua dah slow talk dengan hakim. Gua anggap lu dapat ini arahan pengarah.


HABIS.


Satu hari yang lain. Gua dinasihatkan begini : "Bilik persidangan jika ada kes, keutamaan kepada kes berkenaan. Jangan ada isu untuk dibuat di tempat lain. Ia tidak sesuai. Baru-baru ini, hakim datang jumpa saya menceritakan masalah seringkali diusir. Jika ada pertindihan begini, U datang jumpa I. Kita bincang. Kalau boleh keutamaan saya adalah kes lembaga."

Gua terima sambil tergamam. Tak mengapalah kalau gua kena belasah. Seterusnya kerana bagi gua, kalau gua tak bagi pelepasan kepada mesyuarat lain, mesyuarat tersebut tidak berjalan. Sebagai orang yang berfikiran untuk kepentingan jabatan maka gua tidak mementingkan diri sendiri. Jadi, dua-dua dapat berjalan serentak. Gua dah protect lu, jangan lu pulak tikam dari belakang.


KOMA.


Gua mengalah, gua kena belasah. Tahukah kalian betapa sukarnya jika kita mempunyai 2-3 orang bos dalam satu masa.


NOKTAH.


.

No comments: